Všeobecné obchodní podmínky Power Packaging

Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou nedílnou součástí smlouvy ve smyslu § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“). VOP jsou nedílnou součástí každé smlouvy uzavřené společností Power Packaging s.r.o.

VOP jsou zákazníkovi poskytovány v elektronické podobě jako příloha cenové nabídky.

Použití všeobecných obchodních podmínek nebo jiných podmínek zákazníka je vyloučeno. Jakékoli odchylky od těchto ustanovení lze učinit pouze na základě samostatné dohody s dodavatelem, která musí mít písemnou formu, jinak je neplatná

Odesláním objednávky zákazníka dodavateli zákazník souhlasí s těmito VOP, které spolu s objednávkou představují výhradní smluvní podmínky dodavatele pro smluvní vztah mezi zákazníkem a dodavatelem.

Pokud VOP nebo objednávka obsahují níže uvedené pojmy, mají následující význam:

  • Dodavatel – Power Packaging s.r.o., se sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČ: 197 85 038, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka C 391523.
  • Zákazník – každá právnická nebo fyzická osoba, která si u dodavatele objedná zboží.
  • Zboží – veškeré výrobky v sortimentu Dodavatele.
  • Smlouva – společná ustanovení v cenové nabídce nebo ve smlouvě o dodávce a ve VOP.
  • Cenová nabídka – kalkulace zaslaná zákazníkovi s uvedením druhu a množství balení a ceny.
  • Objednávka – objednávka adresovaná Dodavateli a odpovídající cenové nabídce, která představuje návrh na uzavření smlouvy o dodávce.
  • Potvrzení objednávky – potvrzení objednávky Dodavatelem, které se považuje za přijetí nabídky na uzavření smlouvy o dodávkách.
  • Sklad – je sklad Dodavatele v Nýrsku, Klatovská 625 nebo jiný sklad, který má Dodavatel k dispozici.

§ 1 Předmět smlouvy
Předmětem smlouvy o dodávkách jsou dodávky všech druhů zboží ze sortimentu Dodavatele.

§ 2 Objednávky

  1. Dodávky zboží jsou realizovány pouze na základě objednávek zákazníka zaslaných e-mailem. Zákazník objednává zboží na základě jemu předložené cenové nabídky.
  2. Objednávka musí obsahovat minimálně množství a specifikaci objednaného zboží.
  3. Smlouva o dodávce je uzavřena okamžikem potvrzení objednávky dodavatelem.

§ 3 Nástroje a autorská práva

  1. Nástroje, včetně klišé, děrovacích nástrojů, schémat a dalších pomůcek potřebných pro výrobu obalů, mohou být zlikvidovány (zničeny) po uplynutí jednoho a půl roku od poslední dodávky zboží,a to i v případě, že byly dodavateli předány zákazníkem.
  2. Dodavatel nebude kontrolovat předložené výkresy, užitné vzory, náčrty, šablony atd. z hlediska dodržování autorských práv, práv průmyslového vlastnictví a práv souvisejících. Za porušení těchto práv odpovídá výhradně zákazník a na první písemnou žádost dodavatele jej odškodní za případnou odpovědnost za takové porušení.

§ 4 Cena

  1. Není-li písemně dohodnuto jinak, cena zboží zahrnuje náklady na dopravu do sídla zákazníka.
  2. Náklady na nářadí, včetně klišé a děrovacích nástrojů, hradí zákazník, pokud není písemně dohodnuto jinak.

§ 5 Zpracování objednávky

  1. Dodavatel je oprávněn snížit nebo zvýšit množství zboží v následujícím rozsahu:
    Vlnitá lepenka do 500 kusů – 20 %;
    vlnitá lepenka do 3000 kusů – 15 %;
    vlnitá lepenka nad 30 000 kusů – 10 %;
    Pokud zákazník trvá na dodávce po jednotlivých kusech, musí počítat s příplatkem ve výši 5 % z ceny zboží uvedené v nabídce.
  2. Objednané a vyrobené zboží se skladuje ve skladu.
  3. Závazek dodavatele se považuje za splněný dodáním zboží na místo uvedené v potvrzení objednávky a v případě osobního odběru předáním zboží ze skladu. Od tohoto okamžiku přechází nebezpečí škody a náhodné ztráty zboží na zákazníka, a to i v případě, že zákazník zboží zcela nebo zčásti nepřevezme.

§ 6 Dodávky

  1. Termín dodání je uveden v potvrzení objednávky. Pokud zákazník změní datum dodání, zašle dodavatel další potvrzení objednávky s novým datem dodání.
  2. Dodavatel je oprávněn provádět dílčí dodávky.
  3. Pokud je zboží dodáváno do prostor zákazníka, musí zákazník zboží vyložit vlastními pracovníky a prostředky. Řidiči Dodavatele, kteří zboží doručují, nejsou oprávněni asistovat při vykládce zboží. Pokud je taková pomoc poskytnuta na základě rozhodnutí řidiče, Dodavatel za ni neodpovídá.

§ 7 Odběr zboží

  1. Zákazník je vždy povinen odebrat zboží v plném rozsahu v souladu s potvrzením objednávky, případně upraveným v souladu s §5 těchto VOP. Pokud je dodávka zboží na základě objednávky zákazníka rozdělena do jednotlivých dílčích objednávek, bez ohledu na to, zda se jedná o pravidelně se opakující dodávky, není zákazník oprávněn měnit počet, frekvenci ani množství dodávek. Totéž platí pro osobní odběr zboží ze skladu zákazníkem.
  2. Pokud si zákazník nevyzvedne zboží zcela nebo zčásti, bez ohledu na to, zda se jedná o jednorázovou nebo částečnou dodávku, nese zákazník dodatečné náklady, které mu v důsledku toho vzniknou.
  3. Nepřevezme-li zákazník zboží zcela nebo zčásti, je dodavatel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 24 Kč denně za každou paletu nepřevzatého zboží. Bez ohledu na tuto smluvní pokutu nese Zákazník náklady uvedené v předchozím odstavci. Dodavatel má právo na náhradu škody vzniklé v důsledku porušení povinnosti Odběratele, ke které se smluvní pokuta vztahuje.
    Ungeachtet dieser Vertragsstrafe trägt der Kunde die im vorhergehenden Absatz genannten Kosten. Der Lieferant hat Anspruch auf Ersatz des Schadens, der sich aus der Verletzung der Verpflichtung, auf die sich die Vertragsstrafe bezieht, durch den Kunden ergibt.
  4. Pokud si zákazník zboží nevyzvedne do 3 měsíců od původního data dodání, zmocňuje zákazník dodavatele k uzavření smlouvy s vybranou třetí osobou o uskladnění zboží na náklady a riziko zákazníka.

§ 8 Paletování

  1. Zboží je dodáváno na opakovaně použitelných nebo jednorázových paletách. Palety jsou určeny k výměně nebo prodeji. To platí i pro ochranné desky. Podrobné podmínky pro následné nakládání s paletami a ochrannými deskami dohodne zákazník s dodavatelem. Zákazník nebo jím pověřená osoba je povinen potvrdit převzetí palet a ochranných desek obdržených od dodavatele na dodacím listu s uvedením množství a typu.
  2. Dodavatel je povinen vést systém evidence palet a ochranných desek obsahující informace o množství a typu palet a ochranných desek dodaných zákazníkovi v souvislosti s každou objednávkou potvrzenou zákazníkem na dodacím listu.
  3. Pokud nejsou palety nebo ochranné plechy vráceny ve lhůtě dohodnuté mezi Dodavatelem a Zákazníkem, bude Zákazníkovi fakturována alikvotní hodnota nevrácených palet nebo ochranných plechů.

§ 9 Fakturace, lhůty a způsob platby

  1. Ke sjednané ceně se připočte DPH v sazbě platné v době vzniku daňové povinnosti. Informace o ceně, sazbě a výši DPH jsou uvedeny na daňovém dokladu. V případě změny základu pro výpočet DPH bude DPH odpovídajícím způsobem upravena.
  2. Pokud se dodavatel a zákazník nedohodnou jinak, je lhůta splatnosti 14 dní od data vystavení daňového dokladu.
  3. V případě objednávky s dodací lhůtou delší než čtyři měsíce nebo v případě opakovaných dodávek jsou strany povinny jednat o odpovídající úpravě ceny uvedené v cenové nabídce, zejména v případě zvýšení cen surovin.
  4. Množství zboží uvedené v potvrzení objednávky, které může být upraveno v souladu s § 5 těchto VOP, představuje množství zboží, které má být dodáno, a s tím související povinnost zákazníka odebrat dodávku. Pokud zákazník neodebere sjednané množství zboží, je dodavatel oprávněn účtovat zákazníkovi storno poplatek za dosud nevyrobené nebo zákazníkem nedokončené zboží, spotřebované suroviny a pomocné materiály a vynaložené osobní náklady.
  5. V případě, že Zákazník poskytne Dodavateli materiál pro výrobu zboží a zboží nepřevezme, je Dodavatel oprávněn zajistit zpětnou dopravu materiálu poskytnutého Zákazníkem pro výrobu zboží na náklady Zákazníka a/nebo vyúčtovat vzniklé skladovací a mzdové náklady.
  6. Platba ze strany zákazníka může být provedena pouze bankovním převodem na účet předem oznámený dodavatelem.
  7. Platba se považuje za provedenou, jakmile banka Dodavatele potvrdí přijetí platby na účet Dodavatele nebo jakmile Dodavatel uhradí svou pohledávku vyplývající ze zálohy poskytnuté Dodavatelem.

§ 10 Prodlení s platbou

  1. Za každý den, kdy je zákazník v prodlení s platbou, se zákazníkovi účtuje úrok z prodlení v zákonné výši podle § 1970 občanského zákoníku. Tím nejsou dotčena ostatní práva dodavatele.
  2. Dodavatel může pozastavit plnění všech dodavatelských smluv uzavřených se zákazníkem až do doby, než budou dlužné částky dodavateli uhrazeny.
  3. Dodavatel je oprávněn požadovat, aby zákazník poskytl dostatečnou a přijatelnou záruku ve lhůtě, kterou určí dodavatel.
    Dodavatel je zejména oprávněn požadovat, aby zákazník složil jistotu na samostatný bankovní účet dodavatele CZ02 0300 0000 0003 2932 9020 CEKOCZPP pro platby v CZK a CZ98 0300 0000 0003 2932 9426 CEKOCZPP pro platby v EUR za účelem zajištění řádného splnění povinnosti zákazníka zaplatit cenu.
    V případě, že Zákazník uhradí cenu v termínu splatnosti, vrátí Dodavatel Zákazníkovi zálohu spolu s úrokem z bankovního účtu.
    V případě prodlení Zákazníka je Dodavatel oprávněn použít zálohu k uspokojení své pohledávky. Dodavatel má rovněž nárok na úroky naběhlé od okamžiku složení vkladu na bankovní účet.
    Pokud není dlužná částka uhrazena do 10 dnů od výzvy dodavatele zákazníkovi k úhradě dlužné částky, je dodavatel oprávněn smlouvu o dodávkách vypovědět bez výpovědní doby.

§ 11 Právo odmítnout plnění a odstoupení od smlouvy

  1. Pokud Dodavatel věrohodně zjistí zhoršení finanční situace Odběratele po uzavření smlouvy o dodávkách (tj. v případě změny platební nebo úvěrové schopnosti Odběratele apod.), je Dodavatel oprávněn odmítnout další plnění Odběrateli, požadovat složení odpovídající jistoty nebo poskytnout vzájemné plnění „z ruky do ruky“.
  2. Odmítne-li zákazník poskytnout jistotu podle předchozího odstavce, je dodavatel oprávněn od smlouvy o dodávkách s okamžitou platností odstoupit.

§ 12 Výhrada vlastnictví

  1. Dodané zboží zůstává ve vlastnictví dodavatele až do úplného zaplacení ceny.
  2. Výhrada vlastnického práva vůči dodavateli nevylučuje právo zákazníka používat, upravovat a prodávat dodané zboží v rámci své obchodní činnosti. Zákazník však nesmí toto zboží použít jako zástavu nebo zajištění.
  3. Vlastnické právo dodavatele nezaniká, pokud je dodané zboží použito jako obal nebo zpracováno jako obalový materiál. Dodavatel zůstává vlastníkem nebo spoluvlastníkem nového zboží v poměru účetní hodnoty jím dodaného zboží nebo zpracovaného obalu.
  4. V souvislosti s výhradou vlastnického práva v případě nezaplacení ceny zboží zákazníkem postupuje zákazník dodavateli své pohledávky za svými dlužníky až do výše pohledávky zákazníka vůči dodavateli.
  5. Pokud však hodnota budoucího zajištění podle čl. 10 odst. 3 převyšuje hodnotu zajištěných pohledávek Dodavatele o 10 %, může Dodavatel na výslovnou žádost Zákazníka zprostit Zákazníka závazků podle odstavce 4 podle vlastního uvážení.

§ 13 Reklamace

  1. Zákazník je povinen při převzetí zboží zkontrolovat a případné vady nebo poškození zapsat do dodacího listu. Dopravce odpovídá za všechny škody způsobené přepravou zboží.
  2. Zákazník je povinen oznámit dodavateli vady zboží neprodleně, nejpozději však do 8 pracovních dnů od zjištění vady. Právo na reklamaci zboží zaniká uplynutím jednoho měsíce od převzetí zboží.
  3. Reklamace musí být podána písemně, jinak je neplatná. Při reklamaci musí zákazník předložit vzorek reklamovaného zboží.
  4. Má-li zboží vady, je dodavatel nejprve povinen je odstranit nebo dodat zboží bez vad. Pouze v případě, že náhradní dodávka nebude provedena do 14 dnů od přijetí reklamace, má zákazník právo požadovat přiměřené snížení ceny.
  5. Vada části dodaného zboží nemůže být důvodem k reklamaci veškerého dodaného zboží.
  6. Dodavatel odpovídá za jakost zboží s ohledem na jeho vhodnost pro konkrétní účel určený zákazníkem pouze tehdy, pokud to bylo dodavatelem výslovně písemně potvrzeno.
  7. Dodavatel neodpovídá za odchylky obvyklé v papírenském průmyslu, zejména za technické rozdíly ve velikosti, hladkosti a čistotě papíru, rozměrech a švech a kvalitě papíru.
  8. Základem pro posouzení, zda jsou odchylky podle výše uvedeného odstavce obvyklé, je Verband der Wellpappen-Industrie e. V. (VDW) 64295 Darmstadt a norma DIN – oba dokumenty jsou k dispozici v aktuální verzi u dodavatele.

§ 14 Vyšší moc

  1. Pokud je dodavatel v prodlení s plněním smlouvy z důvodu překážky vyšší moci, prodlužuje se dohodnutá dodací lhůta o dobu trvání této překážky. Dodavatel je povinen neprodleně informovat zákazníka o zásahu vyšší moci. V opačném případě se smlouva nemění.
  2. Pokud překážka z důvodu vyšší moci trvá déle než 6 týdnů, mají obě strany právo od smlouvy odstoupit.

§ 15 Závěrečná ustanovení

  1. V případě, že některé z ustanovení této smlouvy je neplatné nebo neúčinné z důvodu zákona nebo pravomocného rozhodnutí soudu či správního orgánu, zůstávají ostatní ustanovení této smlouvy v platnosti.
  2. Ve věcech neupravených ve VOP se použijí příslušná ustanovení občanského zákoníku.
  3. Zákazník není oprávněn započíst své pohledávky vůči dodavateli.
  4. Veškeré spory týkající se dodavatelské smlouvy nebo s ní související budou řešeny českými soudy místně příslušnými podle českého práva v sídle dodavatele.
  5. Odpovědnost dodavatele za škodu je omezena do výše ceny objednávky.